Tipuri de vegetarieni-dieta vegetariană explicată pe îndelete

 

La prima vedere, dieta vegetariană pare simplă, pe înțelesul tuturor. Are ceva de a face cu oamenii care nu mănâncă ouă, sau carne, sau brânză și care se opun cruzimii față de animale, nu?

Însă, adevărul este că există mai multe tipuri de vegetarieni, decât crezi, care și-au adaptat regimul în funcție de preferințele și principiile personale.

Mai jos, poți găsi principalele tipuri de vegetarieni și caracteristicile fiecăruia:

Semi-vegetarienii

McDonalds-restaurant

Cunoscuți drept „carnivori de ocazie” sau flexitarieni, semi-vegetarienii evită pe cât posibil consumul unor anumite tipuri de carne sau al cărnii în întregime.

Fie din motive medicale, sau datorită partenerului care e vegetarian, aceștia se limitează la porții mici, consumate la ocazii speciale, de poftă și îi vei auzi adesea spunând că peștele sau puiul „nu se pun”.

Lacto ovo-vegetarienii

OC8WX0E0X3

Aceasta este categoria din care fac parte majoritatea vegetarienilor și impune cele mai puține restricții alimentare (după semi-vegetarieni, bineînțeles).

Dieta lacto-ovo-vegetarienilor exclude carnea de orice tip, dar permite consumul de ouă și produse derivate din lapte.

Lacto-vegetarienii

UECJM53IR6

Carnea și ouăle sunt excluse în totalitate din dieta acestora, însă lacto-vegetarienii nu se dau în lături de la înghețată, iaurt, brânzeturi sau alte preparate care conțin lapte.

Veganii

Woman biting green apple

Veganii consumă doar alimente de proveniență vegetală, cât mai proaspete, gătite sau crude și adoptă ceea ce poate fi considerat mai degrabă un stil de viață, decât o dietă.

Spre deosebire de tipurile de vegetarieni de mai sus, evită utilizarea produselor precum: mătasea, blănurile, pielea, lâna și cosmeticele testate pe animale

Un procent important dintre aceștia face parte din societăți și grupuri de protecție a animalelor și a mediului.

Raw-veganii

Raw-veganii consideră ca prin prepararea termică se pierd multe din vitaminele și proprietățile mâncării. De aceea, ei preferă mâncarea crudă, preparată prin procedee speciale, precum deshidratarea.

Dieta raw-vegană necesită o bună organizare, un buget generos, dar și răbdare și voință de fier pentru a rezista tentațiilor venite din partea rudelor sau a prietenilor.

Tu ce tip de vegetarian ești și ce excepții alimentare faci?

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s