Care sunt fructele și legumele de sezon și de ce e bine să le consumi

HNCK7947

Deși cei mai cunoscuți, ghioceii nu sunt singurii vestitori ai primăverii. Odată cu primele raze ale soarelui, aglomerația de pe terase și tarabele de mărțișoare ivite la marginea străzii, luna martie aduce o mulțime de fructe și legume proaspete, ce par să se întreacă în numărul de nutrienți pe care-îi conțin și în numărul de beneficii oferite.

După ce vremea friguroasă te-a forțat timp de câteva luni să consumi carne, sau în cazul vegetarienilor și al veganilor, fructe și legume crescute în seră și lipsite de gust sau importate și tratate cu radiații ionizate, acum este timpul să te bucuri de roadele răbdării tale (la propriu).

Mai jos, am alcătuit o listă succintă a alimentelor de sezon și a motivelor pentru care e bine să le consumi primăvara.

Citricele-Un răsărit de soare în pahar

oranges
Ingredientul principal al unui mid dejun reușit

Portocalele, lămâile și grapefruit-ul reduc colesterolul, contribuie la buna funcționare a inimii și îți aduc un aport important de vitamina C și antioxidanți, fără să adauge prea multe calorii pe lista ta zilnică.

Consumă-le individual, sau combinate în fresh-uri și bucură-te de senzația înțepătoare de prospețime pe care ți-o oferă.

Avocado, mango și banalele…banane

mango& avocado
Delicioase, sănătoase și sățioase

Le găsești tot timpul anului, însă cele crescute și culese la soare, nu se compară nici la gust, nici ca valoare nutrițională cu cele crescute artificial.

Avocado îți asigură o parte importantă din doza zilnică de acid folic, vitamina K, vitamina C și vitamina A. Adaugă-l la salate, sau consumă-l sub formă de pastă cu zeamă de lămâie și pielea ta va străluci de sănătate. În plus, protejează vederea și joacă un rol esențial în dezvoltarea fătului, la femeile însărcinate.

Mango reprezintă o sursă excelentă de vitamin C și vitamina A.

Bananele sunt ticsite de vitamine și minerale, precum B1, B3, B6, zinc, fosfor, potasiu, care ameliorează stresul, contribuie la creșterea masei musculare, buna funcționare a sistemului nervos și al celui renal și cardiovascular. În cazul bananelor, moderația este cuvântul cheie. Datorită concentrației mari de zahăr, bananele foarte coapte nu sunt recomandate diabeticilor sau celor care vor să topească niște kilograme.

Legume pe bune

ridichi
Îndrăznește să le combini în salate!

Sparanghel, anghinare, salată verde, ceapă verde, verdețuri, rucola, mazăre, broccoli și spanac.

Sezonul salatelor e aici și aduce după el cam toate vitaminele și mineralele de care ai nevoie.

Profită la maxim și introdu în mix niște ridichi, conopide sau dovlecei!

Pentru o porție de inspirație, aruncă un ochi pe: http://www.bio-fresh.ro/, unde poți vedea sugestii de preparare sau poți comanda direct din felurile noastre.

 

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s